
odborný manažér komunitného centra
Cieľom práce odborného manažéra KC je organizačné, metodické a personálne riadenie v takej kvalite, aby bolo zaistené plnenie cieľov práce vo vzťahu k užívateľom sociálnej služby, odbornej činnosti a aktivity a dodržiavanie štandardov danej sociálnej služby.
• v spolupráci s Poskytovateľom služieb nastavuje smerovanie činnosti v súlade s potrebami obce, komunity a užívateľov sociálnych služieb;
• zodpovedá za odborné poskytovania sociálnych služieb, aby bolo zaistené plnenie cieľov a dodržiavanie Štandardov kvality KC;
• odborne koordinuje celú činnosť KC, organizačne a obsahovo zabezpečuje činnosti a aktivity;
• zabezpečuje mapovanie potrieb v obci alebo v častiach obce, na ktorú má dosah, zodpovedá za krátkodobé a dlhodobé plánovanie služieb, aktivít a činností, ako aj rozvoj KC;
• monitoruje a zhodnocuje poskytované odborné činnosti, iné činnosti a aktivity KC z hľadiska napĺňania potrieb užívateľov;
• pripravuje a realizuje nové formy sociálnych služieb a sociálnej práce;
• získava základné údaje od užívateľa pre posúdenie jeho sociálnej situácie;
• poskytuje sociálne poradenstvo užívateľom a ich rodinným príslušníkom, v ďalších oblastiach činnosti sa riadi profilom činnosti odborného pracovníka;
• konzultuje so špecialistami z oblasti psychológie, psychiatrie, odborného a špeciálneho lekárstva a inými špecialistami podľa potreby;
• spolupracuje s relevantnými inštitúciami pri analýze a riešení sociálnej situácie užívateľa, vytvára a udržuje strategické partnerstvá a korektné vzťahy s jednotlivcami, organizáciami a inštitúciami (obec, terénni sociálni pracovníci, ÚPSVaR, vzdelávacie inštitúcie a mnohé ďalšie);
• priebežne mapuje relevantných aktérov siete krízovej intervencie na komunitnej úrovni (najmä sociálne služby krízovej intervencie – ďalej len „SSKI"), iných poskytovateľov sociálnych služieb, škôl a školských zariadení, polície, úrady práce, sociálnych vecí a rodiny (ďalej len „ÚPSVaR"), zdravotných služieb, potenciálnych zamestnávateľov atď. ) v súlade s potrebami KC1; analyzuje silné a slabé miesta siete krízovej intervencie v danej lokalite (ako vyzerá sieť aktérov pomoci v oblasti SSKI, čo v danej oblasti funguje resp. nefunguje, či pokrýva existujúca sieť všetky potreby cieľovej skupiny SSKI, či existujú v tejto sieti nejaké partnerstvá atď. ); v spolupráci s komunitným pracovníkom vytvára na základe zistení lokálnu stratégiu sieťovania (akým témam sa venovať, akým spôsobom, kedy a prečo), oslovuje aktérov siete, realizuje stretnutia na potrebné témy (vystupovať v roli iniciátora a/alebo organizátora a/alebo facilitátora a/alebo poskytovateľa informácií atď. ); podporuje vytvorenie partnerstva na účel realizácie projektov alebo programov na predchádzanie vzniku alebo zmiernenie nepriaznivých sociálnych situácii fyzických osôb alebo na riešenie týchto situácii a projekty alebo programy komunitnej práce v zmysle § 4 Zákona o sociálnych službách; podporuje rozvoj inovatívnych a preventívnych aktivít/odborných činností a sociálnych služieb pre cieľové skupiny SSKI prostredníctvom aktívnej účasti na stretnutiach ku komunitnému plánovaniu, na rokovaniach so samosprávou v predmetnej oblasti atď. ;
• je zodpovedný za propagáciu odborných činností a aktivít KC a spolupracuje s médiami;
• zodpovedá za administratívu, súvisiacu s činnosťou KC, za vedenie evidencie užívateľov;
• je pripravený byť neformálnym mediátorom prípadných konfliktov;
• pripravuje a vedie pravidelné porady zamestnancov KC;
• zúčastňuje sa pravidelných porád s príslušným regionálnym koordinátorom a vykonáva iné (doplnkové) činnosti, ktoré vyplynú z aktuálnych potrieb počas realizácie NP TSP KC.
• znalosť jazyka cieľovej skupiny (rómsky, maďarský a podobne);
• práca s PC na užívateľskej úrovni (Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Power Point, práca s internetom);
• administratívne zručnosti;
• osobný záujem priebežne sa vzdelávať v odbornej problematike a pod. ;
• odporúčania a pracovné hodnotenia od predchádzajúcich zamestnávateľov alebo od organizácií, s ktorými uchádzač spolupracoval.
Výhodou pre kandidáta je
• znalosť jazyka cieľovej skupiny (rómsky, maďarský a podobne);
• práca s PC na užívateľskej úrovni (Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Power Point, práca s internetom);
• administratívne zručnosti;
• osobný záujem priebežne sa vzdelávať v odbornej problematike a pod. ;
• odporúčania a pracovné hodnotenia od predchádzajúcich zamestnávateľov alebo od organizácií, s ktorými uchádzač spolupracoval.
Požiadavky na kandidáta
schopnosť zvládať náročné situácie spojené s výkonom povolania, schopnosť kooperácie a vedenia tímu, schopnosť alternatívnymi formami riešiť konflikty, motivácia pre prácu vo vylúčených komunitách/lokalitách, schopnosť ostať neutrálny, schopnosť rozpoznať konflikt záujmov a ďalšie;
• znalosť konkrétnej komunity a cieľovej skupiny (pobyt vo vylúčenej komunite/lokalite, jeho dĺžka a podobne);
• skúsenosti s prácou s cieľovou skupinou, napr. pôsobenie v sociálne vylúčených komunitách, alebo v komunitách ohrozených sociálnym vylúčením v rámci poskytovania sociálnych služieb, komunitnej práce, dobrovoľníckych alebo misijných aktivít;
- Podrobné informácie o ponuke práce
Firma: Konzultačné a informačné centrum EDUKOS Lokalita: Dolný Kubín
J. Ťatliaka 2051/8, 026 01 Dolný Kubín, SlovenskoPracovný pomer: Práca Ponúkaná mzda:
1200 €Pridané: 9. 9. 2025
Pracovné pozície aktívne
9 ľudí si už pozrelo túto ponuku práce.