Zamestnávatelia čoraz viac vyhľadávajú mäkké zručnosti. Zlepšite sa v nich!
Možno prvýkrát počujete pojem mäkké zručnosti - tento pojem predstavuje vaše osobné schopnosti a vlastnosti. Hoci skúsenosti, znalosti a vzdelanie sú prioritou, nie sú jedinou vecou, na ktorú sa náborový pracovník pri rozhodovaní o vašom prijatí do zamestnania pozerá. Rozhodujúce sú aj vlastnosti, ktoré z vás robia skvelého a zodpovedného zamestnanca.
Tvorivé riešenie problémov a inovácie
V životopise nezabudnite zdôrazniť svoje schopnosti riešiť problémy a vymenovať situácie, v ktorých ste museli využiť svoju tvorivosť tvárou v tvár nepriazni osudu a prísť s inovatívnym riešením vzniknutých problémov.
Na pohovore vyjadrite svoje nadšenie pre riešenie problémov. Každá práca má prekážky a zamestnávatelia chcú zamestnávať ľudí, ktorí sa neboja čeliť týmto výzvam, preto sa uistite, že pohovorujúci vie, že ste jedným z takýchto ľudí.
Komunikačné zručnosti
Táto kategória je široká: môže znamenať čokoľvek od toho, ako konverzujete s klientmi a kolegami, až po to, ako dobre vyjadrujete svoj názor v e-mailoch. Schopnosť komunikovať s klientmi a členmi tímu je nevyhnutná, a to nielen vtedy, keď sa snažíte presadiť svoj názor. V súčasnosti, keď väčšina komunikácie prebieha prostredníctvom e-mailov, chatov, videohovorov alebo telefonických konferencií, sú dobré komunikačné zručnosti dôležitejšie ako kedykoľvek predtým.
Riadenie času
Prechod na prácu z domu na čiastočný alebo plný úväzok bol pre mnohých zamestnávateľov a personalistov veľkým skokom. Boli by ich tímy legitímne produktívne mimo kancelárie? Bez prirodzenej štruktúry, ktorú poskytuje deň v kancelárii, sa manažment času stal mäkkou zručnosťou, ktorá sa rýchlo dostala na vrchol zoznamu priorít mnohých náborárov.
Manažment času znamená vedieť, ako si zorganizovať svoj rozvrh v rámci dňa aj mimo neho, aby ste svoje projekty dokončili včas a efektívne. Práca z domu môže ľuďom skutočne ušetriť čas tým, že ušetrí dochádzanie do práce, ale môže tiež pridať veľa rozptýlenia. Ako dobre sa dokážete sústrediť na svoju prácu a riadiť svoj čas, aby ste zostali produktívni bez toho, aby vám nadriadený pozeral cez rameno?